Third Sunday of advent

Dneska už je třetí adventní neděle a já jsem tady s vánočně laděným článkem. Napíšu vám tipy na svoje oblíbené vánoční filmy, písničky, cukroví a nebude chybět ani pár fotek mé vánoční dekorace. Od středy už dokonce máme i nazdobený stromeček, protože zastávám názor, že je potřeba si ho užít co nejdéle. Letos mají parádní akce na stromky v Obi a ty menší se dají koupit už od 249,- Kč, takže pokud stromek stále nemáte, je nejvyšší čas pro něj vyrazit.

Today is the Third Sunday of advent and I am here with a Christmas post. I will write you some tips for my favorite movies, songs, sweets and I will also show you some photos of my decoration. I have already decorated my christmas tree as I believe it is important to enjoy it as long as possible. 

Source

CHRISTMAS MOVIES
1. Sám doma/Home alone
Jednoznačný vítěz ankety. Bez Sám doma a ztracen v New Yorku by se Vánoce rozhodně neobešly.

Home alone is a winner. It will not be a Christmas without Home alone in New York.

Source
2. Grinch
Musím se přiznat že Grinche jsem objevila teprve nedávno, ale o to víc jsem si ho oblíbila. Hlavní postavu, tedy zeleného skřeta Grinche, který nenávidí Vánoce hraje Jim Carrey. Příběh pojednává o tom, jak se Grinch snaží zničit Vánoce Kdovíkům, kteří jsou zarytí milovníci těchto svátků. 

I have to admit I did not know Grinch for ages, but I love him now so much. The main character is the green goblin Grinch who is played by awsome Jim Carrey. 


Source

3. Vánoce naruby/Christmas with the Kranks
Klasická americká komedie o starším páru, který se rozhodne, že letos bude bojkovat Vánoce, což ale jejich sousedi z ulice nehodlají dopustit. 

Classic american comedy abou the eldest couple who decide to not having Chrismtas this year.


Source

4. Shrekoleda/Shrek the Halls
Shreka asi není nutné představovat. Tenhle díl má jenom 20 minut a zdá se mi, že každý rok běží na nově těsně před tím, než usedáme k večeři. Mojí oblíbenou postavou je pan perníček.

I guess you all know Shrek. This episode has only 20 minutes and my most favorite character is the gingerbread man.


Source

DECORATION
Vánoční zdobení bytu miluju. Miluju výzdobu ve městech, u kamarádů a rodiny doma a ze všeho nejvíc na světě miluju vánoční strom, který zdobíme s mámou. Bohužel ještě nemám tak skvělou sbírku ozdobiček, protože díky studenstkýmu budgetu jsem na svůj první vlastní strom s přítelem nakupovala ozdobičky v kauflandu. Ale pokud budget nemáte a máte cestu kolem Jičína, rozhodně se tam zastavte. Je tam totiž česká "továrna" na výrobu ozdob a ty jsou vážně nepřekonatelný. 

I love Christmas decorating, I love the city's decorations, my friend's and family's, but I love the most Christmas tree decorated by me and my mom. 




Adventní věnec jsem si asi ve třeťáku koupila vyrobený z šišek a použila ho hned dvoje Vánoce po sobě. Letos už se mi ale nelíbil, tak jsem z něj jen oloupala pár ozdob a rozhodla se vrhnout na výrobu věnce vlastního. Jsem na tyhle manuální práce celkem nešika, ale nakonec jsem s výsledkem byla spokojená. I přesto, že v obchodě bych si zrovna tenhle věnec asi nevybrala, tak mě hodně těší, že je mé vlastní výroby.

I bought a Christmas wreath in a third year of my colledge, it was made by cones and I have used it twice. This year it seemed to me ugly so I have decided to create my own. I am not good at these things, but finally I like the result. I would have not buy it in a shop, but I am happy about it because I did it by myself. 


Nejkrásnější girlandu na celém světě má moje babička. Na druhou stranu, když má někdo girlandu nad krbem, tak je to hned polovina úspěchu. Já jako místo pro umístění girlandy použila skříň, protože zatlouct pár hřebíčků do barového pultu, který máme v kuchyni mi bylo pod pohrůžkou smrti zakázáno. 

The most wonderful garland is in my grandma's house. On the other hand when you have a fireplace it is easy to have a wonderful garland. I have to use a wardrobe to put a garland on, because my boyfriend did not let me to drive a nail in our bar table in the kitchen.


Svíčky jsou na vánoce nutnost. Moje nejoblíbenější jsou Yankee candle, kterou mám aktuálně v příchuti tarte tatin. Vyhořelou dózu je pak možné využít i na něco dalšího. Já do nich plánuju dát cukr, mouku, apod., ale zatím jsem si vyrobila vánoční svícen. 

Candles are must have. My favorite brand is Yankee Candle which I have in a tarte tatin scent now. I like the dose even when the candle is burned. I am going to put a suger or flour in it, but now I have created a Chrismtas candlestick from it. 



CANDY
Ze všeho nejraději mám perníčky a kokosový kuličky. Na dalším místě jsou vosí úly. Letos jsem se pustila jen do prvních dvou zmiňovaných, protože celý prosinec jsem každý den v práci, po večerech se učím a na každý víkend už mám nějaké jiné plány než postávání v kuchyni. I tak jsem si nějaké cukroví pro radost chtěla udělat a tak jsem se pustila právě do mých oblíbených perníčků, které jsem se rozhodla ozdobit někdy později (vypadá to ale že dřív budou snědené) a kuliček. Na perníčkách je skvělé to, že jsou hned po vyndání z trouby vláčné a nemusí se nechávat odležet. Upéct je tedy můžete klidně pár dnů před Štědrým dnem.

I love the gingerbreads and coconut small balls. I do not have so much time this year because I have to be at work every day and in the evening I am studying, but I wanted to bake something so I did that gingerbreads and coconut small balls. I have got a great recipe for gingerbreads as they are very tender immediately after you pull them out of the owen.



Perníčky/Gingerbreads:
  • 600 g mouky/flour
  • 250 g cukru/sugar
  • 2 lžíce kakaa/spoons of cocoa
  • 2 lžíce koření do perníku/gingerbread seasoning
  • prášek do pečiva/baking powder
  • 3 vajíčka/eggs
  • 6 lžic medu/spoons of honey
Všechny ingredience smatláme dohromady, vyválíme, zajdeme si do dm, kde za 80 bodů dostanete zdarma krásná vykrajovátka a poté pečeme v troubě na 170 stupňů asi 10-15 minut. Já jsem všechny přísady vydělila dvěma (až na koření a kakao) a napekla jsem plný tác. Pokud máte nervy na zdobení, tak na polevu smíchejte bílek, šťávu z jednoho citronu a cukr moučku. Také se říká, že by se těsto mělo nechat jeden den odležet, což jsem neudělala a asi to ničemu neuškodilo.

You mix all the ingredients together, roll them out and bake them for 10-15 minutes for 170 celsius. If you like to decorate them which I would love to but I do not have strong nerves enough, you just mix lemon juice, one egg white and sugar. They say the dough should stay in a fridge for one day before you start to roll it, but I did not do that and the gingerbreads were tasty yet.



Kokosové kuličky/Coconut small balls
  • 100 g piškotů/sponge cakes
  • 70 g másla/butter
  • 2 lžíce kakaa/spoons of cocoa
  • 50 g cukru/sugar
  • 2 lžíce rumu/spoons of ru
  • 1 vejce/egg
  • coconut
Všechny ingredience uhněteme do těsta, ze kterého po kouskách válíme kuličky, které obalíme v kokosu. Hotovo.

You mix all the ingredients into the dough and then you will create a small balls which you cover with coconut. That is all.


CHRISTMAS CAROLS
Moje oblíbené vánoční songy jsou soundtrack ze Sám doma a pak všechny americký vánoční hitovky.
My most favorite songs is the Home alone soundtrack and all the American Christmas songs.

  • Wham - Last Chritmas
  • Marriah Carrey - All I want for Christmas is you
  • Rudolf the red nosed reindeer
  • Jingle bells
  • Carol of the bells
  • John Lenon - Happy Xmas
  • Santa Claus is coming to town
  • Silent night
  • Rocking around the Christmas tree
  • Let it snow

Source


3 komentářů:

  1. Ani se mi nechce věřit, že už je třetí adventní neděle, strašně rychle ten prosinec utíká. A mimochodem krásný článek a fotky :)

    Čtení na dlouhé zimní večery

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsme vždycky měli ozdoby z Tesca apod. ale musím říct, že za ty peníze to byly jedny z nejhezčích! Tady v Anglii ale posouvají výzdobu domů a stromků úplně na jinej level a všechno je tak krásně načančaný, že oči jen přechází! Super výběr písniček i filmů ;)

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat